فینوتکس| تسهیل مسیر توسعه دانش بنیان‌ها با فراگرفتن شیوه‌های تامین مالی

فینوتکس| تسهیل مسیر توسعه دانش بنیان‌ها با فراگرفتن شیوه‌های تامین مالی


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 91016
دلیری با اشاره به اهداف برگزاری رویداد فینوتکس تاکید کرد: فرا گرفتن شیوه‌های تامین مالی گره بزرگی از مشکلات دانش‌بنیان‌ها را باز می کند.

رئیس کارگروه علمی《فینوتکس》 با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد گفت: ما شاهد بودیم که همواره رویداد اینوتکس برگزار می شد که در آن شرکت‌های فناور حضور داشتند. در این میان یکی از نیازهای اساسی شرکت‌ها نیازهای مالی و فناوری‌های مربوط به آن است.

وی افزود: اگر مشکل شرکت‌های فناور در حوزه مالی حل شود، مسیر توسعه آن‌ها به شکل ویژه‌ای تسهیل می‌شود. برهمین اساس در سال جاری برای اولین بار رویداد 《فینوتکس》در حین برگزاری نمایشگاه اینوتکس برگزار شد.

دلیری ادامه داد: در این رویداد تلاش می شود تا مسائل مالی و تامین مالی نوین از بازارهای مختلف از جمله بیمه‌ای، سرمایه و پولی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد. تجربیاتی در این خصوص در گذشته وجود داشت و برخی شرکت‌های دانش‌بنیان از این تجربیات بهره ‌گرفته‌اند. با گذشت زمان دانش‌های جدیدی در این خصوص در کشور به وجود آمده بود که ظرفیت‌های تازه‌ای را در اختیار شرکت‌ها قرار می دهد. باید توجه داشت که در این بستر جدید برخی شرکت‌ها موفق و برخی نیز ناموفق بودند.

وی افزود: بر همین اساس در رویداد فینوتکس چالش‌های پیش روی شرکت‌های فناور در حوزه مالی مورد بررسی قرار می گیرد و تلاش می شود تا این چالش‌ها و مشکلات که به صورت سنتی یا مدرن در سیستم مالی وجود داشته برطرف و برای آن‌ها راه حل‌هایی اندیشیده شود.

دلیری خاطرنشان کرد: رویداد فینوتکس تمرکز خود را بر برگزاری کارگاه ها، دوره های آموزشی، میزهای مشاوره و بسترهای تعامل قرار داده تا شرکت‌های فناور با کمک یکدیگر توسعه را تجربه کنند. در این رویداد یک 《کافه سرمایه》 نیز طراحی شد که در این قسمت در یک روز، ۳۶۰ جلسه برگزار و با استقبال چشم گیر مخاطبین  مواجه شد. استارت‌ها و شرکت های سرمایه گذار در این جلسات حضوری پر رنگ داشتند و این رویداد کمک زیادی به طرفین کرد.

رئیس کارگروه علمی رویداد فینوتکس توضیح داد: بازدید از این رویداد، حضور در غرفه ها و شرکت در کارگاه ها با استقبال زیادی رو به رو شد و این نوید را داد که فینوتکس در عمل نیز می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد. تمامی میزها در این رویداد برای‌ مذاکره میان سرمایه گذاران و استارتاپ‌ها پر بود و این نشان از موفقیت این رویداد دارد. امروز اقبال سرمایه گذاران به شرکت های دانش بنیان بیش از هر زمان دیگری شده و مشخصا این رویداد می تواند متصل کننده این مجموعه ها باشد.

وی افزود: آسیب شناسی تامین مالی از طریق بازار سرمایه و بررسی عملکرد بیمه ها از جمله موضوعاتی است که روز جمعه مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد. همچنین استفاده از قانون دانش بنیان در بحث تامین مالی در این رویداد تبیین می شود. تلاش ما بر این است که مقوله تامین مالی را برای شرکت های نوپا و فناور شفاف کنیم و این مانع بزرگ را از پیش روی‌ آن ها برداریم.

دلیری تاکید کرد: امروز مشاوره در حوزه مالی، نیاز اولیه شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها بوده و باید این مساله به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. در چند روز گذشته نیز تلاش شد تا این مساله به شرکت ها منتقل شود. شرکت ها مشخصا برای هر اقدام خود نیاز به یک برنامه مالی مجزا دارند و همواره نمی توانند از یک سیستم ثابت استفاده کنند که این مساله در حین مشاوره انتقال داده می شود و کمک خواهد شد تا شرکت های دانش بنیان در مسیر خود کمتر با مشکل مواجه شوند.

لازم به ذکر این رویداد تا روز جمعه مورخ ۲۲ اردیبهشت ماه ادامه دارد و کارگاه های تخصصی در این مدت برگزار خواهد شد.

 

معاونت علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فینوتکس| رویدادی برای آشنایی با انواع روش‌های تامین مالی در کشور
فینوتکس| رویدادی برای آشنایی با انواع روش‌های تامین مالی در کشور
02/02/20 - 10:50
فینوتکس| برگزاری 6 کارگاه آموزشی برای تنوع بخشیدن به نظام تامین مالی نوآوری
فینوتکس| برگزاری 6 کارگاه آموزشی برای تنوع بخشیدن به نظام تامین مالی نوآوری
02/02/13 - 13:03
«نوآوری مالی» و «مولدسازی» دو لازمه زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان
«نوآوری مالی» و «مولدسازی» دو لازمه زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان
02/01/27 - 08:02
بیشتر بخوانیم